همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی از ۴ خطه کردن راه آهن تهران، کرج و قزوین خبر داد. عباس آخوندی پنجشنبه ۲۵ دی در شهرستان ساوجبلاغ گفت:

یکی از اصلی ترین مسایل حمل و نقل بین هشتگرد؛ کرج، تهران و قزوین که می‌تواند عمده بار ترافیکی موجود در بزرگراه را کاهش بدهد حمل و نقل ریلی است.

آخوندی افزود در کوتاه مدت توانستیم ایستگاه هشتگرد را فعال کنیم و با اختصاص 4 رام قطار با استقبال خوبی مواجه شدیم و با افزایش مسافر این ظرفیت را دو چندان خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن تهران؛ کرج و قزوین 4 خطه می‌شود تا حجم انبوه مسافران را از طریق ریل باس‌های موجود جابجا کند و ترافیک اتوبان را کاهش دهد

وزیر راه و شهرسازی افزود: در گام دوم هدفمان این است که ایستگاه‌های کرج به گلشهر و از جنوب به شمال و ایستگاه شهر هشتگرد قدیم را به شهر جدید وصل کنیم.

وی از هزینه 261 میلیارد تومانی ساخت مترو در شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت برای تکمیل این طرح 184 میلیارد تومان دیگر نیاز است که با تامین اعتبار پیش بینی می شود شهریور سال 94 به بهره برداری برسد .

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تسریع در اجرای طرح های زیربنایی و روبنایی در محدوده مسکن مهر استان البرز به ویژه شهر جدید هشتگردگفت:‌ از 113 هزار واحد مسکونی مهراستان حدود 52 هزار واحد ها آنها در شهر جدید هشتگرد احداث یا دردست تکمیل است .

آخوندی همچنین از ایستگاه راه آهن شهرهشتگرد از توابع شهرستان ساوجبلاغ که به تازگی راه اندازی شد بازدید کرد.

کد خبر 284267

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha